Deputatul PSD, Roxana Mînzatu, salută promulgarea legii prin care elevii vulnerabili și profesorii pot beneficia de tablete sau alte dispozitive electronice gratuite conectate la internet. În contextul actual, când cine deține acasă un computer conectat la Internet beneficiază de educație iar cine nu are aceste dotări este efectiv privat de școală, Roxana Mînzatu a donat în cursul zilei de vineri, 3 iulie 2020, tablete educaționale românești elevilor cu situație materială precară în Vulcan și Colonia 1 Mai, gest prin care a dorit să evidențieze nevoia urgentă a elevilor de a asigura acces la tehnologie.
“Tableta educațională pe care am oferit-o elevilor din comuna Vulcan reprezintă o soluție informatică realizată în cadrul unui proiect social inițiat în luna mai 2020 împreună cu europarlamentarul Victor Negrescu, RoboHub, Allview, Tabbya și alte organizații și experți care au contribuit la configurarea instrumentului. Tableta sprijină elevii cu toate instrumentele necesare desfășurării activității educative de la clasă. Am donat 10 astfel de tablete în Vulcan și Colonia 1 Mai unor copii din familii cu situație financiară precară, pentru a veni în sprijinul dorinței lor de învățare și pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la necesitatea aplicării prompte a legii 109/2020, lege pe care am inițiat-o, prin care elevii și profesorii trebuie dotați cu tablete sau alte dispozitive electronice gratuite, cu conexiune la internet. Legea a trecut de Parlament, a fost promulgată de Președinție și acum trebuie să urmărim implementarea ei cât mai rapidă, astfel încât toți copiii aflați în situație materială precară să poată intra în posesia unui dispozitiv care să le faciliteze activitatea școlară. Sunt un susținător constant al digitalizării. În acest sens, ca ministru al Fondurilor Europene, în septembrie 2019 am aprobat și lansat două proiecte majore în valoare totală de 100 milioane euro – proiectul dedicat constituirii bibliotecii școlare virtuale, cea mai comprehensivă infrastructură națională pentru susținerea tuturor resurselor și materialelor școlare dar și proiectul vizând realizarea unui sistem informatic pentru managementul activității școlare.”, afirmă Roxana Mînzatu, inițiatoarea legii.
Deputatul PSD trage, totodată, un semnal de alarmă în privința diferențelor tot mai adânci dintre elevii care învață în mediul urban și cei din mediul rural. Potrivit deputatului social democrat, tot mai puțini elevi din mediul rural aleg să își continue studiile după absolvirea liceului, aceștia având nevoie de sprijin din partea autorităților locale și centrale în vederea continuării formării educaționale și profesionale ulterioare.
“Dacă ne uităm la cifre, vedem că din totalul absolvenților de liceu, numai 15% provin din mediul rural și urban mic. Restul absolvenților provin din mediul urban. Diferențele dintre elevul de clasa a opta de la țară și cel din marele oraș sunt uriașe și, din păcate, se adâncesc în fiecare an. Dreptul la educație aparține tuturor elevilor, indiferent de mediul în care trăiesc, indiferent de statut social sau de resursele familiei. Cred cu tărie în viziunea social democrată modernă care înseamnă să investim cu prioritate în educație, să asigurăm resursele necesare fiecărui elev și profesor și cred că, în mod specific, învățământul primar și gimnazial trebuie să aibă prioritatea zero în ceea ce privește implicarea statului și a societății”, mai adaugă Roxana Mînzatu.